Monday, January 25, 2010

Kayuhan Bersahaja

Date : 24 Jan 2010
Route : TKP24 - Sg Long - TKP24
Start time : 09:15am
Distance : 15km
Riding Hours : 45 minutes
Average Speed : 25km/h
Riders : Aku,Sifu Rashid n Lan Burger
Sedar pkl 6pg..aku tengok h/p aku ada sms dari banzai "hari ni tak kayuh...mungkin letih kut dua hari berturut-turut layan badminton"...Pkl 8:30pg aku dah mati kutu tak tau nak buat apa...aku sms kat lan burger(orang kampong den ni..member satu taman tapi duduk jalan lain)...tanya dia kat mana..dia cakap nak kayuh sg long..aku pun apalagi jom jelah..masa tu dia dah tunggu kat tol sg long ngan basikal baru dia...kebetulan aku nak keluar sifu rashid pun dah tertonggok kat luar rumah ngan basikal dia...aku pun ajaklah dia kayuh sekali layan lan burger...ride aku kali ni lebih pada ride bersahaja..memandangkan petang semalam aku ada game bolasepak dngan office aku lawan HSBC kat padang uniten...penat main bola semalam pun belum hilang lagi so apalagi kayuh dekat2 je lah...saja nak layan kawan aku yg baru beli basikal tu....

dlm kawasan perumahan bandar sg long...sifu rashid ngan lan burger bersama basikal baru yg baru dibeli jenis FELT(lum sampai seminggu lagipun)

pendakian bukit pada ketegakkan 50 darjah kat kuari sg long sejauh hampir 1 km...kelihatan brother lan burger dah mula menolak basikal....

diikuti oleh aku ngan sifu rashid kat depan..pun terpaksa menolak gak...tegak gila bukit tu bro..kayuh kedepan rasa mcm mengundur kat belakang...

pemandangan sekitar sg long dari kawasan kuari...route ni route baru..aku ingat aku nak riki sampai kat dalam ngan sifu rashid dlm masa terdekat ni...


sesi bergambar aku ngan lan burger bersama basikal baru dia....nak cite sikit..bro lan burger ni sebenarnye adalah satu2nya rider dari taman aku yg dah berkayuh ke Kuala Pilah secara solo pada 4 Jan yg lalu..kayuhan sejauh 60km++..yg memakan masa selama 5 jam menggunakan basikal bukit(MTB) jenis NEXUS PRO....cayalah bro....dah ada basikal baru ni...apalagi kita try lagi satu kali gi kuala pilah boleh.....


ni sifu rashid ngan lan burger pulak.....lepas sesi bergambar... aku,sifu n lan sempat berborak ngan tokey yg jaga kuari ni...dia cakap "lu orang kena masuk dlm lagi baru best ma...sini tempat pagi ke petang ke ramai orang jogging sampai dlm...lagi dlm lu orang masuk lagi seronok..ini kawasan hutan manyak besar...klau lu ada nasib baik itu harimau pun lu orang boleh jumpa...bukan saja harimau lain2 binatang pun lu orang boleh jumpa...aku cakap ngan tokey tu..."takpalah nanti saya sama saya punya kawan lain datang kayuh sini...sekarang ini bukit pun sudah kena tolak..lagi mau kena naik bukit..tak tahanlah tokey..lain kali kita orang kayuh sini masuk sampai dalam"....

susur masuk TKP.....berhampiran tol sg long...layannnnnnnnnnn

No comments:

Post a Comment