Sunday, January 17, 2010

Kayuhan Bangi Lama

Date : 17 Jan 2010
Route : TKP24 - Lekas Highway - Bangi Lama - UKM - Kajang - TKP24
Start time : 07:45am
Distance : 40km
Riding Hours : 1hours 45 minutes
Average Speed : 30km/h
Riders : Trexia(aku lah ni) and Banzai
Selepas cuba mengSMS riders2 yg lain dan jawapanya hampehhhh(tengah sedap tidur zzzzzzzzzzz lah tu)..aku ngan banzai terpaksa meneruskan kayuhan berduet dan kali ni route kitaorang bangi lama....kayuhan dimulakan dengan pendakian bukit 3 beradik..semasa mendaki kitaorang berselisih ngan 5 riders mtb..nampak mcm orang taman kitaorang...seronok tengok dia orang kayuh ramai2...selepas pendakian bukit 3 beradik sepanjang 2 km kita orang melayan satu lagi bukit sebelum sampai kat TOL kajang selatan...kayuhan diteruskan dengan memasuki TOL Bangi lama....kayuhan sepanjang bangi lama sampai ke UKM memang best...kete tak banyak..kiri kanan jalan dipenuhi dengan pokok2 hutan...redup tu bro....memang kayuhan kali ni tak berapa nak penat...sepanjang kayuhan kat bangi lama terserempak gak ngan sekumpulan riders2 roadie..mungkin diorang nak gi sepang kut....kat bawah ni selitkan sikit gambar2 yg sempat aku snap....

pemandangan bukit 3 beradik.......kelihatan banzai kat depan..

aku terpaksa snap gambar sendiri...nak suruh sapa lagi...sendirilah snap...

Lekas highway......


ladang kelapa sawit kat bangi lama.....


sekali lagi aku terpaksa snap gambar aku sendiri....

pemandangan kawasan perindustrian Nilai dari atas bukit kat bangi lama....

persimpangan bangi lama - kajang

sarapan pagi aku....lepas berkayuh...telur setengah masak 2 bijik ngan kopi jantan kosong..aku bukan taknak makan yg berat2...tapi klau boleh memang aku taknak makan yg berat2..rugi bro...dah kayuh jauh2 berpuluh-puluh km...kalori pun dah banyak terbakar...lepas tu melantak yg berat2...tapi benda ni terpulang pada individu/riders....k.

aku kat rumah aku ngan bsikal yg banyak mengajar aku erti kepayahan berkayuh...gambar ni aku suruh anak yg snap...k..jumpa lagi...salam

No comments:

Post a Comment