Wednesday, February 17, 2010

Balik Kampung

Cuti panjang tahun baru cina hari tu aku mengambil kesempatan untuk balik kampung ngan family aku kat rumah wan aku kat Kuala Pilah....lama tak balik kampung sesekali balik kampung seronok gak....nak cite sikit...kat kampung wan aku ni semua yg tinggal kat sini ada pertalian darah senang cite saudara-maralah...orang luar memang takda....yang seronoknye balik kat sini ialah rumah wan aku betul2 kat hujung kampung...dlm kawasan kebun getah...anak2 aku klau ajak je balik kat sini...jom aje takda bantahan....lagipun memang diorang suka balik kat sini....nak cakap mcmmana ikutjelah.....

rumah wan aku....pemandangan dari belakang rumah...

klau nak tau dan pada sapa2 yg tak tau....nilah pokok petai...pokok ni betul2 sebelah rumah wan aku....klau tiba musim dia....ambik je....

anak dara aku yg besar......sebut je nak balik rumah moyang dia...laju je nak ikut....

hero aku tengah basuh ayam ngan daging kambing untuk bbq sebelah malam....

dua orang pendekar kampung dusun....pendekar kecik dan pendekar besar sedang berposing...

pemandangan yg menarik...

klau nak tau nilah dia getah scrub.....

heroin nombor 2 aku sedang perposing sebelah pokok getah......

anak dara aku ngan anak buah aku.....

mcm model lah lu mamat......

anak aku ngan mak aku bergambar kat kebun getah mak aku.....

nak cite sikit...masa aku jalan2 kat dlm kebun getah mak aku ni aku terperasan ada laluan untuk lori pickup collect getah scrub....dan laluan ni jugak aku perhatikan cukup sesuai utk basikal bukit....teruja gak bila aku tengok laluan ni....anak aku lak ngan selambanya bagi tau aku "ayah... kita beli basikal mtb satu...tinggalkan kat sini...bila balik kat kita sini kita kayuhlah...layan loop kebun getah ni...mesti menarik punya..."...betul gak cakap anak aku...nantilah aku pikir2kan....keluasaan keseluruhan kebun getah ni ialah 30 ekar...dengan laluan yg mencabar...up hill...down hill semua ada....teruja aku tengok tu bro.....tapi sayang kat kampung wan aku ni takda peminat2 basikal....maklumjelah yg tinggal pun kebanyakkannya warga emas...kepada hardcore2 mtb kalau nak mencuba boleh dtg kat sini...kat bawah ni sempat aku snap antara laluan2 utk berbasikal bukit....layannnnnnnn






















gambar yg sempat aku snap semasa dlm perjalanan balik ke kajang...ni dekat Perkampungan Budaya Terachi,Seri Menanti...

kawasan sawah bendang kat Seri Menanti.....



No comments:

Post a Comment