Sunday, May 23, 2010

JC Baru

Date : 23 May 2010
Route : TKP24 - Sg Long - Bandar Sg Long - Sg Sekamat - TKP24
Start Time : 08:20am
Distance : 35km
Riding Hour : 1 Hours 20 Minutes
Average : 27km/h
Riders : Solo
2 minggu lebih tak kayuh...sibuk ngan adik nak kawin pastu wife aku pulak kena lepak kat wad
KPJ Kajang 8 hari...kena radang paru-paru...doktor cakap ada infection...tapi alhamdulillah sekarang dah ok sikit...tapi kena followuplah minggu depan...klau tak ok lagi mungkin kena masuk wad balik...mudahan2an oklah hendaknya...balik pada basikal...2 minggu lebih tak kayuh...terasa gak kepenatan dia...tapi alhamdulillah aku dpt mantain average speed sekitar 26 - 27km/h...sesekali cuba gak buat sprinting masa naik bukit...nak pecah rasa dada tu bro...sebenarnya semalam member2 MAPLAY...diketuai oleh Pak Brahim,Rashid n member2 proton serta beberapa riders lain ke Melaka buat Interstate Retro Ride bermula dari UNIKEB
...hajat dihati sebenarnya nak ikut sama gak tapi ada aral melintang lak...nak buat cam mana...tu yg terpaksa kayuh sorang2 tu...takpalah kayuh sorang2 ke...ramai2 ke...matlamat kita sama...riadah utk kesihatan...bukan nak tunjuk ngan orang kita dah sampai sana...kita dah sampai sini ke...walaupun sebenarnya lebih seronok kalau dpt kayuh ramai2 ni...bak kata orang tua2 kita dulu "jauh perjalanan...luas pemandangan...banyak pengalaman..."betul tak bro....sebelum nak start kayuh aku ada call Brother ManCiocc...nak tanya dia kayuh kat mana...kalau boleh aku nak ikut sekali...last2 jawapan yg aku dpt"the number that u call is not in service...please try later"apa lagi sololah aku....sebenarnya aku dah biasa kayuh solo ni...dari mula aku beli basikal 3 tahun lepas sampailah ke hari ni...dah tak kisah dah...paling jauh aku kayuh solo mileage dia lebih kurang 60 -70km...paling dekat pun 30 - 40km
...kalau kayuh sorang ni senang pegilah mana2 route yg kau suka
...takda sapa nak kisah pun...Bangi ke...Langat ke...Perez ke...PutraJaya ke...Mantin ke...Nilai ke...ikut suka hati kaulah....takda sapa nak halang...janji boleh kayuh...itu yg penting....ok kita layan gambar2 kat bawah ni bro....
kat bukit Kajang Perdana...aku terserempak ngan group Cycling Addicts...berborak jap ngan dia orang...ni pun otai2 gak ni...sebenarnya route Sg Long ni adalah route tempat aku buat secret
training aku klau tak kayuh ramai2...tempat aku ambik angin dan tempat aku nak menguatkan lagi otot2 kaki aku ni...senang cite route ni adalah route favourite aku....

kat kawasan kuari Sg Long...sebenarnya kat sini dah banyak naik kawasan perumahan...pantang ada tanah je...habis semua ditarah....

walaupun kawasan ni banyak perumahan...tapi lenggang...nak kayuh pun seronok kete tak berapa nak banyak...tak taulah setahun dua akan datang...Jaya Jusco pun dah bukak...tengoklah sikit hari lagi...aku rasa tentu sesak tempat ni nanti tak payah tunggu setahun dua lagi....kita tengok ajelah...apa jadi nanti....


walaupun baru pukul 9:30am....matahari dia boleh tahan gak panas....

kat kedai bro Kamis...apalagi layan sarapan pagilah...

favourite breakfast aku lepas kayuh...macam biasa telur setengah masak ngan kopi jantan kosong...sebut pasal sarapan lepas kayuh ni aku tak suka makan yg berat2 sangat...bukannya apa...lepas kayuh kalori dah banyak terbakar...pastu kena lak mcm2...baru terbakar dah tambah balik...cam mana nak ok...ada orang cakap makan telur tak elok tapi bagi aku telurlah yg menyumbangkan paling banyak protain/tenaga pada tubuh badan kita...aku dah serve google...carik info pasal makan telur ni...semua info yg aku dpt mengatakan telur baik utk badan kita...kita tengoklah masa kita kecik2 dulu..sebelum pegi sekolah apa yg mak kita bagi kita makan...menu dia dah tentu..mesti ada telur goreng kicap..hari2 lagi tu...tak ada apa2 pun sihat je sampai hari...ini pendapat aku...orang lain tak taulah...ok bro jangan jadikan benda ni isu lak k...ini pendapat aku je...lain orang lain dia punya pendapat...

kat rumah aku...seribu satu kepuasan bila dpt kayuh ni...badan jadi cergas...minda pun jadi cerdas....kepuasan yg tak dpt nak digambarkan dengan kata2...

baju rasmi MAPLAY yg aku buat jc utk ride...ada gak dua tiga rider tegur aku tadi...tengok je baju ngan logo...dia orang dah tau aku ni dari group MAPLAY

tempat aku gantung basikal lepas ride...aku gantung basikal ni kat luar je...malas nak bawak masuk dalam...ok bro see u next time....

No comments:

Post a Comment