Saturday, September 25, 2010

Kayuhan Limau Manis

Date : 25 Sept 2010
Route : Precint Diplomatic(Putra Jaya) - Kg Limau Manis - Putra Jaya - Precint Diplomatic
Start Time : 08:10am
Distance : 41km
Riding Hours - 1 hours 48 minutes
Average : 25km/h
Riders : Aku - Pak Brahim - Yazid(AJ) - Shakri - Sifu Zairi - Pian - Azlan - Doc K - Brother Bob(nama lupa) and Ben(ni bunga ni)
Dekat sebulan lebih tak kayuh dan dekat 3 -4 bulan tak kayuh ngan geng MAPLAY...akhirnya dapat gak aku mencuri masa aku yg agak padat dengan kejelah..open houselah dan bagai2 lagilah untuk sama2 ngan geng MAPLAY berkayuh sekitar Putra Jaya...
Pukal 7 pagi aku call Pak Brahim...tanya dia "kayuh tak...dia cakap ngan aku kayuh...nak join ke..."...aku pun apa lagi ok jelah...maklumlah dah lama tak kayuh ngan geng MAPLAY ni...sampai kat Precint Diplomatic sekitar 7:50 pg..aku tengok MAPLAY semua tengah bersiap sedia...aku pun bawak basikal keluar dari kereta...buatlah apa yg patut...mula roll sekitar 8:10pg...lambat sikit sebab basikal Pak Brahim ada problem sikit ngan dia punya tayar...apa2 pun brother kita layan jelah gambar2 kat bawah ni....yg bakal mengambarkan dan menceritakan segala2nya....layanzzzzzzzzzzzzzz...
Geng MAPLAY Azlan..AJ dan Shakri sedang warming up...
nak cite sikit kat sini...Bro Shakri ni sebenarnya baru je ambik bike baru brand SCOTT...tinggallah aku ngan MERIDA aku...dulu dia ni pakai MERIDA gak...tapi dia cakap asyik kena tinggal je tu yg dia tukar bike baru tu...aku tengok oklah Bro Shakri ngan bike baru dia tu..boleh tahan gak kelajuan dia...basikal barulah katakan...aku dengar AJ pun dah tukar group set baru DURA ACE latest model..ngan rim set baru...kira lebih kurang cam rim FERRARI gaklah...
sedang berbincang nak buat strategi apalaklah kali ni.....tinggal lagilah aku gamaknya ni...

dilebuh raya Putra Jaya menuju Kg limau Manis....

berjaya melepasi halangan berbukit di Kg Limau Manis...dan pertama kali gak aku berjaya menewaskan Pak Brahim pd bukit yg terakhir...aku rasa Pak Brahim bagi can je tu...kalau betul2 tak terkejar aku...gila laju dia bawak tu...bukan apa mungkin dia nak naikkan semangat member2 MAPLAY...apa2 pun aku gembira tul hari tu...bravolah Nizam...gua cayalah lu...selepas sekian lama tak berkayuh ngan geng MAPLAY...nampak gaklah sikit kemajuan dari segi kayuhan aku...k...

AJ...agak terkebelakang gak...dia cakap takleh kayuh laju2 sangat...kaki dia ada problem ...klau kaki dia ok aku rasa dah tentu2 dia yg paling depan...nasib baik kaki dia ada problem...bolehlah aku ambik kesempatan sikit...

Bergambar dulu sebelum meneruskan perjalanan ke destinasi seterusnya...


sempat lagi bergambar tu...

ni pulak kat pintu masuk rumah PM....

ni pulak kat pejabat Komplek Kerajaan....

di puncak bukit Putra Jaya...view dia cantik...berlatar belakangkan Masjid Putra Jaya dan Komplek Perdana Menteri...kalau bawak family ok ni...memang best bro...

antara basikal2 geng MAPLAY...

tu dia...rim basikal AJ ni...rege dia saja dah sama ngan rege basikal aku...tu baru rim je tu...belum yg lain2 lagi....perghhhhhh...bilalah aku nak dpt ni....


PINARELLO Doc K...rege dia je RM35k....perghhhhh ni lagi dasyat ni....

Basikal terbaru geng MAPLAY kepunyaan Bro Shakri....brand SCOTT..tahniah bro...kerana berjaya mendapatkan basikal baru...aku nanti2 dululah...ada pulus nanti baru tukar...buat masa ni layan jelah apa yg ada..yg ada sekarang ni pun dah ok dah...berjaya gak aku tewaskan LOOK Pak Brahim...jangan marah haaa Pak Brahim....kita gurau2 je ni...kalau tidak tak seronok...ok guys see u next time....

No comments:

Post a Comment