Monday, November 1, 2010

Loop Kajang Utama

Date : 31 Oct 2010
Route : TKP24 - Sg Balak - Kajang Utama - SILK - Sg Sekamat - TKP24
Start Time : 08:10am
Distance : 40km
Riding Hours - 1 hours 38 minutes
Average : 25km/h
Riders : Sorang-soranglah apa lagi.....

Dah lama aku tak kayuh kat loop ni...sejak aku jatuh kat persimpangan kawasan perindustrian Sg Chua-Kajang Utama bulan Mac 2010 lalu...http://familyxtvt.blogspot.com/2010/03/jatuh-basikal.html..first time jatuh..nasib baik tak kena rembat dek kereta..sejak daripada tu...tu yg aku trauma sikit tu kalau nak kayuh kat tempat2 yg trafik dia agak sibuk...apa2 pun nak buat cam mana...kayuh ni seronok dan klimak dia lain macam sikit...pesan aku kat rider2 yg lain dan kat aku jugaklah..utamakanlah keselamatan...berhati-hatilah masa ride tu...nak lumba pun tengok2lah tempat sikit...jangan main sebat je...kalau dah jatuh kita jugak yg susah...betul tak bro...tahun ni dah masuk tahun ke 4 aku kayuh basikal...makin lama makin seronok...makin lama makin banyak lak benda yang aku nak upgrade untuk basikal aku...dari barang2 yg low end sampailah yg high end(sikit hari lagilah)...pada yg baru2 nak menceburkan diri ataupun yg telah lama teruskanlah kayuhan anda...jangan berenti...biarlah kayuhan kita tak jauh mana pun...biarlah apa orang nak cakap...maintainkan kayuhan anda...yang untung kita bukan orang lain dan yang sihat pun kita jugak bukan orang lain...ada duit banyak tapi macam2 penyakit ada buat apa...umur muda tapi dah macam2 panyakit yg hinggap pun tak guna...berserah dan bertawakal ajelah padaNYA...mudah2an kita dikurniakan badan dan kesihatan yg sihat...


kat Tol Sg Balak...lepak bergambar jap...tak sah kalau kayuh tak ada gambar...tak seronok...nanti kat dlm blog takda lak cite...



persimpangan Sg Chua - Kajang Utama...


kat Tol Kajang Perdana...jauh menung bro...bukan apa tengah dok pikir...nak upgrade set group high end ke atau tukar basikal yg baru...poning apak...nak beli basikal baru yg high end...rege dia 4 -5 ribu...aduiiiiiiiiiiiiiiiiiihhhhhhhhhhaiiiiiiii...


permandangan dari highway SILK kat Kajang Perdana...

oklah bro...chow dululah...nanti kita cite lagi...

No comments:

Post a Comment