Sunday, April 17, 2011

Bukit Antu

Tarikh : 17 Apr 2011
Waktu : 08:00am..Destinasi : TKP24 - Sg Tekala - Empangan Semenyih - Bukit Antu - Pekan Bt 14 Langat - Sg Long - TKP24
Jarak : 60km..Masa : 2 jam 40 saat
Purata Kelajuan : 24km/j
Rider : Aku ngan anak aku...
Kali ni destinasi aku ialah menawan Bukit Antu sekali lagi untuk kali yg ketiga...kali ni bukan solo tapi berdua ngan anak aku bersama basikal polygon yg aku dah baik pulih setelah sekian lama tergantung kat dlm bilik air rumah aku...dengan keadaan cuaca yg baik...kayuhan dimulakan dari rumah tepat pkl 08:00am...dan kayuhan ini adalah kayuhan yg pertama bagi anak aku bersama-sama ngan aku dengan jarak melebihi 60km...tapi anak aku cakap "selamba jelahlah yah...penat kang kita berenti jelah.."ok kita jalan....bermulalah pengembaraan...cam cite upin-ipin lak...bukan pengembaraan utk aku bro...tapi utk anak aku...first time dia nak panjat Bukit Antu ni...selalu dengar cite je...tpi kali ni baru dia cammana Bukit Antu tu...ok bro kita layan lak gambar kat bawah ni k....


melepasi pekan Semenyih...trafik ok ...kete pun tak banyak...

kat Sg Tekala...kepenatan...rilek bro...ada lagi 40km...ni baru permulaan dia je ni...

basikal polygon aku yg dah lama tergantung...bergerak gak akhirnya...bukan utk aku tapi utk anak atau wife klau dia orang berminat nak berkayuh sama2 ngan aku...

basikal champion...old stail...

bersedia utk kayuhan seterusnya ke Empangan Semenyih...ready bro...bukit makin banyak untuk didaki....

Kat Empangan Semenyih...tempat yg selalu aku berenti untuk bergambar...view yg cantik...pemandangan yg menarik...

anak ngan bapak bergambar....like father like son...

menarik tu bro....

ni pulak kat puncak Bukit Antu....walaupun ada sekali tu aku terpaksa berenti sebab anak aku dah tak larat...kejap je tak sampai 2 minit pun...aku paksa gak dia kayuh... aku cakap ngan dia bila tengah daki bukit jangan berenti...kayuh je walaupun terpaksa berkayuh dlm keadaan yg paling perlahan sebab sekali kita dah berenti...nanti nak kayuh balik susah sebab kita dlm keadaan mendaki...

alhamdulillah...anak aku cakap dia enjoy walaupun dia tak sangka rintangan dia pergghhhh...sampai naik kebas punggung...
oklah bro kita jumpa lagi pada sesi yg akan datang...ASSALLAMUALLAIKUM...dan selamat berkayuh...SAFETY FIRST Bro...

No comments:

Post a Comment