Tuesday, July 26, 2011

Semalam di Thailand

Sebenarnya aku gi Thailand ni menemankan adik perempuan aku menguruskan dokumen kematian suami dia(adik ipar aku...)yang telah kembali kerahmatullah 2 minggu lalu kat Songkla...aku gi sana hari ahad lepas 23 Jul ...pegi bertiga sorang lg member adik aku(kepala minah ni memang gila2...taklah sunyi sepanjang perjalanan gi sana...)ni adalah kali pertama aku sampai kat Thailand...melalui Bukit Kayu hitam dengan jarak sejauh 1650km pergi dan balik...pegi bawak keta bro...penatlah gak...tapi adik aku punya pasal...kenalah aku ikut...dah jadi tanggungjawab aku utk memastikan keselamatan dia...semalam aku kat sana sempat gak aku snap gambar utk dijadikan cite kat blog ni....


08:00pm...kat pekan Danok...sempat ambik gambar gajah ni kat depan hotel yg adik aku sewa...

pkl 07:30am...gambar dari atas hotel...pemandangan pekan Danok...


pekan Danok....nilah dia pekan yg selalu aku dengar cite dia dari member2 cyclist yg pernah ride kat sini...bermula dari pakan Danok nilah cyclist ni mula berkayuh kedestinasi yg dituju seperti Hattyai...Songkla dan kawasan2 yg setempat ngan dia...klau ada kesempatan nanti aku pun nak try kayuh kat sini gak...






ni pulak kat pantai Samila...Songkla...dimana kat sinilah terletaknya kedutaan Malaysia kat Thailand....


sampai gak keta aku kat Thailand...dangan jarak 1650km...


pemandangan kat pantai Samila...cantik tempat ni.....


gambar utk dijadikan bukti...yg aku dah sampai kat Thailand....


pekan Hattyai....syurga membeli belah...adik aku ajak aku ronda2 kat pekan ni...dah alang2 sampai dia cakap...singgah jelah...aku sempat singgah kat kedai basikal kat pekan Hattyai ni...beli tiub ngan pam tayar...murah yg teramat murah...barang2 lain pun murah2 gak...nak beli macam2...duit pun bawak ciput je...next timelah...klau sampai lg kat sana...




pekan Sadao....dlm daerah Danok....tak besar mana pun pekan ni...tp kat sinilah terletaknya pejabat2 kerajaan Danok...


kat imegresen Thailand...sebelum berangkat pulang...sekitar jam 07:30mlm...sampai kat rumah jam 02:30am...penat...letih..semua ada...tp best...dan yg penting semua urusan dah selesai...pasni bolehlah adik aku tidur dengan senyenyak-nyenyaknya...

No comments:

Post a Comment