Monday, February 13, 2012

Kayuhan Sekitar Kajang n Bangi

Kayuhan kali ni aku layan sekitar Kajang ngan Bangi je melalui Lekas Highway...menempuh dua bulan pertama tahun baru yg agak sibuk ni membuatkan xtvt riadah aku sedikit terganggu dek kesibukkan masa kat office dan jugak kesibukkan anak2 aku dlm menempuh permulaan sesi persekolahan dia orang...walaupun agak sibuk aku cuba sedaya yg termampu untuk beriadah...tak dpt lama kejap pun jadilah...tak dpt kayuh jauh2 kayuh dekat2 pun jadilah...asalkan peluh boleh keluar...dah kira oklah tu...klau nak cakap sibuk...semua orang sibuk...mana ada yg tak sibuk...dah melepasi angka 40 ni kesihatan kena jaga sikit...bukan sikit tapi banyak bro...klau tak nanti macam2 penyakit menyinggah...so the best way...walaupun sibuk macam mana sekalipun luangkanlah masa kita sikit untuk beriadah...bila keluar peluh tu badan pun rasa bertenaga...dari kita layan tidur sampai ke tengahari...lagi baiklah kita gi jogging ke...berbasikal ke..atau buat jelah apa2 xtvt supaya kita dpt keluarkan peluh kita...jangan sampai dah kena sakit tu..sakit ni baru nak beriadah...takut terlambat nanti bro...bukan nak kata yg aku ni terror ke...aktif bersukan ke..apa2 ke...tapi sekadar nak berkongsi info je bro...sekadar ingat mengingati sesama kenkawan je...info baik apa salahnya kita kongsi sama2...faedah dia pun untuk sesama kita jugak...


sang mentari pagi menyinari bumi...suasana pagi kat laluan Sg Long...laluan kegemaran utk aku berbasikal...laluan ni jugak adalah laluan yg selalu digunakan oleh kebanyakkan rider basikal yg lain...riders2 sekitar Kajang ngan Bangi pasti dah biasa ngan laluan kat sini...



tol Sg Long...


selepas melepasi tol Sg Long...



maka bermulalah pendakian berbukit yg memerlukan keadaan fizikal dan mental yg kuat...bukan apa...kalau aku berkayuh dari rumah aku...mula2 aku akan jumpa bukit...pastu bukit lg...lepas bukit aku jumpa bukit lg...senang cite bukit jelah memanjang...dah tu nak buat cam mana...dah tinggal pun kat tempat yg berbukit bukau...layan jelah...


peneman setia aku...walaupun kenkawan aku yg lain dah ramai yg upgrade basikal diaorang dengan basikal yg beribu-ribu rege dia...biarlah aku dengan apa yg aku ada sekarang...asalkan aku boleh kayuh sudah...mahal ke ...murah ke..bukan persoalan dia...yg penting boleh kayuh...


kat kawasan rehat tol Kajang Selatan...selepas layan area Bangi...


steady bro...


biar basikal tak mahal...tapi gaya mau mahal...hee hee hee...jangan marah ha...ok geng.. kita jumpa pada kayuhan akan datang...AS SALAM.....

2 comments:

  1. salam kenal . Benar tu yang penting kita dapat kayuh. mahal atau murah basikal bukan penting.. semangat tu yang diutamakan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam..betul tu bro...semangat tu penting dan salam perkenalan dari saya...

      Delete