Monday, April 16, 2012

Kayuhan Bukit Puyuh ngan Ex Malaysia rider era 70an

Date : 15 April 2012

Route : TKP24 - Lekas Highway - Mantin - Lenggeng - Broga - Semenyih - Sg Long - TKP24

Start Time : 07:45am

Distance : 76km

Riding Hours - 3 hours 2 minutes

Average : 25km/h

Riders : Aku -Rashin - Tek Meng(ex Malaysia riders era 70an)

Kayuhan kali ni aku ngan Bro Rashin melayan Bukit Puyuh...dekat setahun lebih tak layan kayuh kat sini...kali terakhir aku kayuh kat sini Nov 2010 ngan group MAPLAY http://familyxtvt.blogspot.com/2010/11/kayuhan-broga-bukit-puyuh.html... kali ni aku kayuh ikut Lekas Highway baru masuk Bukit Puyuh...tak larat nak layan Lekas Highway kalau dah pkl 11pg...nak terbakar kulit rasanya...sebenarnya kayuhan kali ni tak sangka pulak aku akan berkayuh ngan otai ex Malaysia rider era tahun 70an Bro Tek Meng...dia ni seangkatan ngan Joo Ngan...ok kejap lagi aku cite serba sedikit pasal otai ni...


sebelum bermulanya kayuhan Bukit Puyuh...bergambar kat depan rumah aku ngan Bro Rashin...



kat Lekas Highway...kat sini aku terserempak ngan ex Malaysia rider ni...Bro Tek Meng...
masih lagi kat Lekas Highway...menuju kawasan rehat Beranang...
kat kawasan rehat Beranang...Bro Rashin nak melepaskan hajat katanya...



ni dia Bro Tek Meng ex Malaysia rider era tahun 70an tu...sempat gak aku korek rahsia dari otai ni...dia cakap dia pernah dapat pingat Perak dalam salah satu kejuaraan utama Asia...masa tu Joo Ngan pingat Emas tempat pertama...dia tempat kedua...merata tempat dia dah pergi...dapat gak aku sikit tip dari otai ni...cara2 terbaik berkayuh...
pada Bro Razak(salah sorang rider MAPLAY PROTON)...kalau terbaca blog saya ni...Bro Tek Meng ni katanya dia nak jumpa sangat ngan Bro Razak...dia ada tinggalkan no hp dia kat Bro Rashin...




memasuki Tol Mantin....




kat Bukit Puyuh...dekat 5km gak mendaki bukit ni kalau dari arah Mantin...lama tak daki bukit...nak terkucil rasanya...klau mendaki dari arah Lenggeng cuma 2km je jarak dia nak sampai puncak Bukit Puyuh ni...dah makin cantik tempat ni....




sempat gak anak aku ni bergambar...dia pun tak pernah sampai kat sini...dia cakap best tempat ni...bawak motor boleh buat lap...buatlah lap sekali dah jatuh baru tau sedap dia cam mana..


kat Ulu Beranang...pekena roti canai dulu...terima kasih pasa Bro Tek Meng kerana belanja kita orang makan...


pekan Broga...cam pekan koboi...tak besar mana pun pekan ni...kampunglah katakan...


kat Sg Long...


seksa melayan bukit Mcdonalds ni...tak tinggi mana pun...cuma dia panjang dan agak landai...


seksa tul nak melayan bukit ni....


kat persimpangan Twin Palm ngan Tol Sg Long...kat sini aku berpecah ngan Bro Tek Meng...aku balik rumah aku ngan Bro Rashin sementara Otai tu meneruskan kayuhan dia sampai kat rumah dia kat Bukit Mahkota Sg long...Ok geng next time kalau ada bahan lain kita cite lg k...ASSALAMUALAIKUM.......

No comments:

Post a Comment