Wednesday, September 5, 2012

Kayuhan Merdeka Soloist

Date : 31 Aug 2012
Route : TKP24 - Lekas Highway(Tol Bangi/Semenyih) - Kajang Utama - Kajang Perdana -TKP24
Start Time : 08:15am
Distance : 42km
Riding Hours - 1 hours 40 minutes
Average : 25km/h
Riders : Solo

Lama tak update cite pasal kayuh...nanti member2 ingat aku dah berenti kayuh pulak...sebenarnya aku masih aktif berkayuh tapi bukan kayuhan yang jauh2...aku berkayuh pun sekadar 40-50km je...jauh2 sangat tak takutlah bro...bukan apa lutut aku ni sebenarnya sedang dalam proses pembaikpulihan...tu yg kayuh setakat yg termampu je tu...cukuplah sekadar dapat kluar peluh...bila peluh keluar...kalori terbakar...badan pun rasa sedap sikit...nak kayuh jauh2...menyeksa badan je rasanya...biar kayuh dekat tapi konsisten...seminggu 2-3 kali...tapi terpulanglah pada member2 rider semua...ada yg suka kayuh jauh2..ada yg suka kayuh dekat2..terpulanglah pada individu...yang penting badan mau sihat...dan satu lagi berbasikal adalah the best exercise..xtvt and sport berbanding yang lain...sapa2 yg dah berkayuh akan tau nikmat dia cam mana...apa2 pun kita enjoy dengan apa saja jenis xtvt yg kita lakukan...orait..


kat Tol Bangi/Semenyih...
berenti jap ..ambik gambar..





kat persimpangan Kajang Perdana...sebelum menuju ke destinasi terakhir...TKP24


walaupun baru pukul 09:30am kehangatan dan kepanasan mentari dah mula terasa bahang dia..



jentera aku yg dah hampir 3 tahun aku lanyak...masih setia berbakti pada tuan dia...walaupun bukan yg high end tapi dah cukup untuk aku gunakan bagi meningkatkan tahap kesihatan badan aku ke satu tahap yg lebih baik daripada tak da buat apa...betul tak bro...oklah moga kita jumpa lg dilain hari dan waktu...see u and AS SALAM...

No comments:

Post a Comment