Tuesday, January 22, 2013

OCBC Cycle Malaysia 2013

Date : 20 Jan 2013....
Route : KLCC - Padang Merbok - Bukit Tunku - PWTC - Jln TAR - KLCC
Start time : 08:45am
Distance : 24 km(tak puas kayuh)
Riding Hour : 50 minutes
Average speed : 24km/h
Riders : 22 riders
Ride kali adalah yg kedua aku ngan member2(BURSA MTB) office aku...mula2 ingat nak ride for challenge 48km...last minit Bro Faizal ngan Bro Nurul cakap "Zam...kita masuk community ride  jelah..kalau masuk challenge start kayuh pkl 6:15am...bila masa nak subuh..tak sempat nanti...aku pun oklah kita ride for fun jelah"...last2 bila aku sampai kat office pkl 7:30am member2 kata dia orang masuk ride challange...hampehnye member tinggalkan aku...apa2 pun community ride for fun ke ..ride for challenge ke..yg penting nawaitu kita untuk bersukan..tak kiralah apa2 sukan pun..main bola ke...main badminton ke...jogging ke..berbasikal ke dan macam2 sukan lglah ialah untuk sihat...kalau badan sihat hati pun senang....kalau hati senang...lu orang pikirlah sendiri apa nak buat...jgn marah haaaa...
oklah geng...ride pagi tu ada hampir 22 rider BURSA MTB kalau  tak silaplah...ok apa kata kita layan gambar2 yg sempat aku snap kat bawah ni...jom kita layannnn...

kelihatan para pelumba2 BURSA MTB sedang bersiap sedia mempersiapkan diri...sebelum acara bermula...macam nak gi lumba LTDL lak aku tengok member2 aku ni...yg penting kita enjoy..


acara wajib...bergambar..kalau nak berblog terutamanya melibatkan sukan...kalau takda gambar...nak buat cite pun tak seronok..bila ada gambar baru best buat cite...menarik..tertarik...oklah dlm gambar ni nak sebut nama sorang2 ramai lak...ada yg nama pun aku lupa...bukan lupa tapi tak ingat...jgn marah haa..

sekitar tempat acara dilansungkan...aku dengar ada hampir 2000 peserta kayuhan OCBC kali ni...
di tempat permulaan untuk acara community ride...

brother King kita ngan bro Shahrin...sempoi...

bro Azmir..tuan hj Khairi ngan bro ejat...Mir lu mcm modellah...bergaya...
antara pemandangan2 bangunan pencakar langit yg sempat aku snap...kira2 pemandangan menarik gak lah ni...

yg ni aku...kalau gambar posing cam ni tak da..tak best...
sedang bersiap sedia untuk memulakan kayuhan...
yg ni masa kat tempat penamat...

basikal aku...masih setia ngan yg lama...nak upgrade...buat habis duit je...tapi teringin gak nak pakai yg high end nye basikal...tengoklah dulu...klau ada lebihan dagangan bolehlah ambik  nanti...
antara peserta BURSA MTB yg terawal menamatkan perlumbaan...bro Shahrin..aku..bro Ejat..bro Azmir..bro wan..
cheezeeeeeeeee......


nice shot....

aku carik gak bro AK...jumpa masa kat office je...pastu hilang..."bro AK lu gi lepak hotel ke...orang kayuh kat luar..lu kayuh kat dlm..apa cite ni..."

KLCC...mercu tanda Kuala Lumpur...between one of the world's tallest building..
akulah sapa lg...
bro Wak Jun...steady bro...bergambar sebelum semua member2 maplay kat selangor mansion...


longgokkan besi2 buruk...
brother King...apo dah jadi ni bro...nasib baik krem masa betul2 dah sampai depan office..kalau tak kena tahan teksi lah gamaknye...lain kali bilo orang tongah minum..kau tengok jolah..minum bilo kao dah sampai kek tompek yg nak dituju..kalau kayuh 40 - 50km jadi cam ni ..nazak kau King..jgn marah ha..den bolawak jo ni..ni den nak bagi petuo untuk mengelakkan dari tekono krem...member2 otai cakap sebelum nak ride pagi2...minum air sunquick campur ngan garam...buat sedang2...jangan masin sangat...pastu standby 100+ ngan air masak dlm botol air...baru kayuh...insyallah boleh mengelakkan dari terkena krem...
bergambar sebelum semua bersurai dan menuju ke destinasi masing2...Insyallah next time kita jumpa kita cite lagi...se u next time bloggers..Assallamuallaikum....

No comments:

Post a Comment