Tuesday, August 5, 2014

Selamat Hari Raya

 
Rasanya belum terlambat utk aku nak mengucapkan Selamat Hari Raya pada semua member2,pembaca2 setia blog yang tak seberapa ni dan pada seluruh umat islam khususnya...tahun ni giliran aku beraya kat kampong wife aku kat Pasir Panjang ,Sekinchan,Selangor...cuti pun panjang tak mcm tahun2 lepas..jadi tahun aku akan beraya atau dengan erti kata lain "betul2 punya raya" tak perlu kelam kabut terkejar-kejar nak balik sana nak balik sini..memang raya tahun ni best sebab dpt duduk lama sikit kat kampong..baik kat kampong wife aku ke...kampong aku ke..tak terkejar kejar..anak2 pun seronok dpt beraya lama sikit kat kampong... 
 
 
 
kat kampong Pasir Panjang..petang raya..anak bujang aku..happy semacam..
depan anjung tinjau...abg ipar aku yg buat anjung tinjau ni..taklah besar mana pun tp menarik muatlah 6 -7 orang kalau nak tidur kat atas ni..
 

 
collection abg ipar aku...dia ni tak pandai main music pun tp suka kumpul barang2 ni..
 


sebelum berbuka...menu kambing bakar ngan ayam panggang..menarikkkk
 


dari mula sampai habis...anak bujang aku yg layan memanggang...



suasana malam...riuh rendah suara anak2 aku ngan anak2 buah aku...naik pening atok dia orang...


 



suasana di pagi raya...bermulalah drama di Pagi Hari Raya...yang pastinya hanya berlaku setahun sekali..


 
wife aku...mak mentua aku ngan adik ipar aku...
 


yg ni sapa klau bukan aku...lovely couple ..moga berkekalan hingga ke akhir hayat..AMIN


 
ngan anak bongsu aku...




yg ni pulak ngan kakak dia...
 


abang ipar aku...
 


sesi bermaaf-maafan..sedih ada..pilu ada..kelakar pun ada..macam2 ragam ada...yg menangis teresak-esak ada...yg nak cakap tak kluar suara pun ada...yg diam tak tau nak cakap apa pun ada..layan jelah..gambar ni boleh menceritakan segala-galanya...



























gaya seorang abang long kawasan...



family foto...


free style...



sempat berselfie lg ngan anak dara aku...









kad raya ni hasil dari kreativiti anak bongsu aku...3 - 4 hari sebelum raya dia sibuk buat kad ni..aku sendiri pun tak tau dia buat kad ni nak bagi kat aku ngan mak dia..bila aku tanya"adik buat apa tu" dia jawab"adalah..mana boleh bagi tau ayah...nanti klau bagi tau ayah tak supriselah"



yg ni pulak masa aku blk  singgah kejap kat umah basuh baju2 kotor...sebelum aku meneruskan perjalanan raya aku kat belah kampong aku pulak...kat Kuala Pilah ngan Seremban..


 
akhir kata dari aku..raya2 juga...suka2 jugak tapi janganlah kita lupa segala usaha dan amalan seperti membaca Al Quran,,bersolat sunat,,berqiamulai,,bertahajud yang telah kita lakukan sepanjang Ramadhan kita teruskanlah amalan2 kita ini pada bulan2 yg mendatang ...moga segala apa yg kita lakukan sepanjang Ramadhan ni mendapat keberkatan dan diterima segala amalan kita...Insyallah...AMIN

No comments:

Post a Comment