Thursday, September 24, 2009

Raya....raya.....raya

Selamat Hari Raya Aidilfitri. Allahu Akbar Allahu Akbar. Lailaha Illahu Wallahu Akbar. Allahu Akbar Walillahil Hamdu. Allah maha besar, Allah maha besar. Tiada Tuhan melainkan Allah dan dia maha besar. Allah maha besar dan segala puji bagiNya. Sedih meninggalkan ramadhan yang penuh dengan keberkatan. Semuga Allah mengampuni kita semua dan memberi hidayat agar kita terus kekal melakukan amal kebaikan dan meninggalkan kemungkaran.Raya tahun ni aku beraya ngan family aku dulu...pastu baru raya kat kampung wife aku...sebut pasal raya ni kita kena adil dan sama rata...kita sebagai ketua keluarga tak boleh terlalu ikutkan sangat kata hati nanti ada yang kecik hati...bagi sama rata kalau tahun lepas kita dah raya kat rumah family kita tahun ni kita raya pulak kat belah family orang umah kita...barulah adil...lagipun raya ni bukan masa utk kita bertekak-tekak atau gaduh2 pasal kat mana nak raya dulu...perkara2 mcm ni kita kena buat dari masa mula2 kita kahwin dulu barulah kita boleh praktikkan sampai bila-bila..senang...mudah...takda nak gaduh2...bila tiba je masa raya dah tau apa nak buat...mana nak pegi dulu........Raya tahun ni bagi aku mcm tahun2 lepas gaklah...meriah gitu-gitu jelah...dah tua2 ni nak meriah mcm mana...klau masa zaman kanak2 dulu lainlah cite...yg penting bagi aku anak2 aku happy...itu dah cukup mengembirakan aku...gambar kat bawah ni boleh menceritakan serba sedikit kegembiraan mereka...layannnnnnnnn

Gambar family aku..semua adik2 aku n semua anak-anak buah aku ada masa ni takda yang tertinggal..gambar ni aku snap tahun 2007...kira bolehlah

Bonda dan Ayahanda tersayang.....

gambar anak2 aku...wife aku n kedua orang tua aku...yg duduk tngah tu anak buah aku...gambar aku takda sbab aku yg ambik gambar ni...

gambar aku sekeluarga.....

ni gambar adik lelaki aku ngan anak lelaki aku n anak buah aku.....

ni pulak gambar wife ngan anak2 perempuan aku...mak aku n adik perempuan aku

anak buah aku yg paling lasak dan yang paling bising sekali...budak2 lah katakan...bukannya tau apa2...dia dengan dunia dia...biarkanlah dia......

hero2 aku...masa ni tengah seronak sakan...yelah mcm mana tak seronak...duit raya tengah masyukkkkk....

gambar dari kiri adik aku yg nombor 5..emak aku..adik ipar aku..wife aku n adik aku yg nombor 3

Bonda mertua aku...

ni gambar wife aku ngan pakcik makcik dia..adik n wife dia serta sepupu dia masa kat kampung wife aku kat pasir panjang..selangor.....

gambar ni masa kat kampung aku raya ke2...tngah sibuk kacau lauk ayam masak lomak cili api utk majlis pertunangan adik lelaki aku keesokkan harinya...dari kiri adik aku(yg bakal bertunang)..anak n wife aku

gaya seorang chef.....ada gaya mcm chef wan tak...

tengah bersiap-siap menyiapkan barang hantaran...sibuk betul mlm tu...riuh jugaklah rumah wan aku..

barang hantaran yg telah siap utk dibawa kat rumah perempuan ...

gambar adik aku n sepupu2 aku kat rumah tunang adik aku kat keratong...

gambar emak aku tengah menyarungkan cicin pertunangan kat bakal anak menantu dia...

ni gambar adik aku n tunang dia.....

rumah wan aku kat kg terentang..batu kikir..kuala pilah

rumah nenek aku kat ampangan..seremban

No comments:

Post a Comment