Friday, April 9, 2010

Criterium Prima Saujana

Date : 09 Apr 2010
Route : Criterium Prima Saujana
Start Time : 08:20am
Distance : 20km
Riding Hour : 42 minutes
Average : 28km/h
Riders : Aku sensorang je......
Memandangkan aku keje petang minggu ni...apalagi kayuhlah buat secret traning aku sorang2 kat criterium Prima Saujana...saja je melayan sorang2 lepas kayuhan ubi rebus 100km hari minggu yg lepas.....lagi satu aku nak ambik angin dan bagi kuat sikit kaki ni....selalunya bila layan ride ngan otai2 mcm Pak Brahim..Dr Pauzi..Rashid n group MCC ni kaki kena senantiasa kuat baru boleh ikut diaorang..klau tak alamat tinggallah kat belakang..tu yg aku tak nak tu..klau dah kena tinggal nak kejar balik perghhh punya lah payah....jadi memandangkan minggu ni sebelah pagi aku free....apalagi buat secret tranning akulah...apa dia orang ingat dia orang aje yg boleh buat secret traning..aku pun bolehlah bro.....kita layan ok......

inilah dia yg aku panggil criterium Prima Saujana....gambar atas aku ambik kat tempat permulaan...sementara gambar bawah aku ambik masa selekoh nak ke tempat permulaan...satu pusingan dia lebih kurang 2km...panjang tu...tempat nilah selalunya aku jadikan tempat melayan kayuhan aku bila aku takda buat apa2 kat rumah....rumah aku pun dekat je ngan tempat ni....5 minit kayuh dah sampai...kira2 taman aku ngan taman ni sebelah-menyebelah je....tempat ni bagi aku paling sesuai kalau nak buat training mcm drafting...sprinting.. dan mcm2 lagilah....kereta pun takda...bukan takda....kadang2 sebijik2 je yg masuk....selamat pun selamat...takda sapa nak kacau...kalau dah penat kedai mamak banyak...lepak pastu minum....semua boleh layan.....sebenarnya kat Prima Saujana ada ramai riders...tapi kalau tak silap aku riders2 ni semua banyak yg pakai MTB....


rehat dan melepak selepas menghabiskan 20km kayuhan.....sejak aku tukar frame ni...pegi dia best je....berdesup-desup....sepanjang 20km ni aku guna gear berat...bukan apa...mcm Dr Pauzi cakap "kalau nak bagi kaki kuat ..bila tranning gunakan gear berat..jangan tukar gear lain...layan je walaupun kaki rasa berat semacam...sebab bila dah biasa...nanti senang...setakat naik bukit tu takda masalah...sap sap sui je..."itu yg aku praktikkan sekarang...memang ada nampak dia punya kemajuan...pasni aku nak try buat sprinting lak...nak tengok kekuatan fizikal-mental aku macam mana......tadi pun last 1km aku cuba buat sprinting..nak pecah rasa dada aku...perghh sprinting punya penangan...ha rasakan...


basikal yang aku dah modified jadi TT bike...lepas aku jatuh ari tu...banyak yg aku dah tukar....bagi nampak cantik sikit je bro bukannya apa....

basikal gau dah cantik tu bro....hehehehehe jangan marah ha...saja melawak..


distance....20.30km...

average....28.4...

total riding hour....42 minutes

2 comments:

  1. Salam Bro Nizam,

    Jom buat secret training dengan kitaorang Team DRC (Doc-Rock Cyclo).

    Next kayuhan
    Rabu - 14 Apr 2010
    Jam - 9.30 malam
    Tempat - SILK dan sekitar Kajang
    Jarak - 20 - 30KM.
    Tempat pertemuan - berhampiran Criterium Prima Saujana

    Average kitaorg biasanya 20-25kmh so kitaorg boleh folo lah agaknya pakai MTB..hehe
    Sorang dua ada pakai tayar slick..

    Cuma get ready dengan lampu jelah.

    Ok ke Bro?

    ReplyDelete
  2. Salam Azemie...
    Minggu ni kena keje malam...takleh nak join...lagi satu mlm susah sikit...kalau setakat layan prima saujana oklah...mlm mata tak berapa nak cantiklah...

    ReplyDelete