Monday, May 10, 2010

Majlis Perkahwinan(Part 1)

Minggu ni segala xtvt kayuhan aku terpaksa aku tunda sebab ada majlis perkahwinan...majlis ni pun sebenarnya adalah majlis perkahwinan adik aku yg nombor 6...majlis pernikahan diadakan kat rumah pangantin perempuan kat Keratong 6,Pahang...seronok bila ada majlis2 mcm ni...adik-beradik,makcik-pakcik,sedara-mara semua pakat2 berkumpul...tau2 jelah bila dah kumpul ramai2 mcm2 cite ada...tapi bagi aku bila aku tengoklah...yg paling seronok sekali ialah anak2 aku ngan anak2 buah aku...maklum jelah majlis kahwin ni pun adalah majlis perkahwinan Pak Cik dia orang...apalagi seronok sakanlah....aku pun tak tau pukul berapa aku tidur mlm tu...sebenarnya majlis bertandang ke rumah perempuan ni Mak aku buat kat rumah Wan aku kat Kuala Pilah sebab dekat sikit nak pegi rumah pengantin perempuan...kalau buat mula dari rumah Mak aku kat Cheras jauhlah sikit...tu yg Mak aku suruh buat kat rumah Wan aku tu....

malam sebelum majlis kat rumah perempuan...Pakcik aku,Makcik aku,sepupu aku semua ada mlm tu...pakat2 kumpul ramai2 kat rumah Wan aku....seronok tu......


yg pakai baju superman tu adik bongsu aku...yg bakal melangsungkan pulak majlis perkahwinan dia pada 28 May ni kat Taiping,Perak....meriah jugak tu nanti.....kita tunggu part 2......

anak aku ngan sepupu dia kat rumah Wan aku...sebelum berangkat gi kat rumah pengantin perempuan yg bakal diaorang panggil Makcik.....

suasana pagi kat rumak Wan aku....berkabus lagi tu...kalaulah kat KL macam ni...kan seronok...

anak aku ngan anak buah aku...dihadapan rumah moyang dia....

antara barang hantaran dari pihak lelaki....7 dulang


kat masjid Keratong 7....dimana majlis pernikahan akan dijalankan...kelihatan Pak Imam merangkap Tok Kadi...sedang menunggu adik aku(pengantin lelaki) untuk upacara akad nikah...

pihak pengantin lelaki...kelihatan orang tua aku ngan sepupu2 aku...

majlis akad nikah dimulakan dengan bacaan khutbah oleh Pak Imam dan seterusnya majlis akad nikah....alhamdulillah dengan sekali lafaz je maka bergelarlah adik aku ngan tunang dia suami-isteri....ingat bro bila dah jadi suami ni tanggungjawab dah besar... jangan ingat diri tu solo lagi...kalau dulu makan sorang sekarang makan dah dua orang...kalau dulu shopping sorang sekarang dah berdua....boleh kata semua dah berdualah...ingat pesan brother lu ni.....

upacara membatalkan air sembahyang......

sesi menyarung cincin dan gelang ke tangan isteri tercinta....

bergambar ngan anak dara aku....seronok anak2 aku ni bila diaorang dapat makcik baru.....macam2 dia dah mintak....itulah..inilah...macam2lah...budak2lah katakan...apa yg diaorang tau....yg diaorang tau mintak je...hai anak2....

bergambar kenangan ngan sedara-mara aku...ni baru separuh je ni...

kat rumah pengantin perempuan.....segak macam pahlawan zaman dulu kalalah lu brother....



macam langit ngan bumi....apa2 pun semoga berbahagia sehingga ke anak cucu....amin

segak dan bergaya bak merpati dua sejoli.....

bergambar ngan anak2 aku dan anak2 buah aku...

ni pulak ngan ayahanda dan bonda tercinta....

acara yg dinanti-nanti...makan time...apa lagi melantaklah...jangan segan2...kalau tak sapa nak habiskan makanan tu semua...

hai pengantin takkan dah kenyang....sabar2lah sikit...makan dulu...banyak lagi masa....

ni udang2 ni...buah2 ni sapa nak kasi perabis....eeehhh anak dara aku pun ada...makanlah nak jangan tak makan...bukan selalu dapat mcm ni....ok bro see u next time....jumpa lagi dlm siri kedua(part 2)......bye

No comments:

Post a Comment