Monday, May 31, 2010

Majlis Perkahwinan(Part 2)

Lagi sekali cite pasal kawin...kali ni perkahwinan adik aku yg bongsu...hari tu yg nombor 6..ni pulak yg last sekali...kali ni aku berkunjung ke Anak Kurau...kat Batu Kurau,Taiping...Seronok jalan jauh2 sekali-sekala ni...kalau selalu mau kopak gak...dah tu adik aku dpt orang Taiping nak buat cam mana...terima jelah...dah jodoh ngan orang sana...belah2 Batu Kurau ni aku rasa kebanyakkan diaorang adalah dari serpihan Melayu Patani,Siam....sebab loghat diaorang...mcm loghat Kelantan campur Perak campur Siam pun ada...konfius gak aku mula2 tu...memang keturunan adik ipar aku ni belah emak dia orang Siam...lagi satu rumah2 diaorang ni kebanyakkannya berkonsepkan rumah Siam...

dlm perjalanan nak ke rumah pengantin perempuan...kat highway PLUS....
kat kawasan rehat Tapah....tengah dok melantak..suruh sarapan kat rumah tak nak..haa kan dah lapar...kelihatan anak2 aku ngan sepupu diaorang...diaorang nilah sebenarnya yg banyak buat kecoh ni...tak senang nak bawak kereta dibuatnya...kejap kang tanya "dah sampai ke belum yah...jauh lagi ke yah...bila nak sampai ni yah"...huuuuhhh jenuh teman nak menjawab...

Pemandangan dari jauh kelihatan sayup2 je air terjun Lata Kijang....antara salah satu pemandangan indah yg terdapat kat highway PLUS ni...

ni masa dah nak sampai kat Ipoh....

kawasan bukit batu kat Ipoh kalau tak silap akulah...berpuluh tahun aku lalu guna highway ni...tak pernah habis diaorang tarah bukit ni...dok cam tu gak....

teman dah sampai Teiping..."orang Teiping...teman dah sampai ni"

pekan Kemunting...kat sinilah terletaknya pusat tahanan ISA....pekan ni pun taklah besar mana pun tapi boleh tahan gaklah...ECONSAVE dah bukak kat sini...supermarket yg lain2 tak nampak lak aku....

Masjid Al Kurauwi kat Batu Kurau....
pekan Batu Kurau...mcm pekan koboi je...tapi meriah gak aku tengok....

ni dia bakal pengantin...bersiap-siap nak gi nikah kat rumah pengantin....macam pak arablah bro...

gambar ni tak da kena mengena ngan cite kawin ni....tapi bagi aku ada seni pada gambar ni...tengok betul kat mana...walaupun aku hanya menggunakan kamera handphone jenis SONY...pandai-pandailah carik kat mana seni dia.....

kat rumah pengantin perempuan....


upacara akad nikah sedang berlansung...akad nikah ni kat sini cukup simple...tak banyak cite...lepas je Tok Imam bagi khutbah terus akad nikah...takda nak soal tu...soal ni..senang...upacara batal air sembahyang pun sendiri2 je yg buat...pandai2 kaulah...barulah orang cakap ikut sunah...

anak dara aku.....monyok je..apasal...penatlah tu.....

ayahanda aku....

pasangan pengabtin pak arab ngan minah arab.....

bergambar kenangan ngan ayahanda dan bonda tercinta......

ni akulah sapa lagi...anak bujang aku ntah mana tah...

kat kawasan chalet ARFINA...kat Anak Kurau..boleh tahan gak chalet ni...siap ada swimming pool lagi...air ni disedut dari air sungai yg terletak kat belakang chalet ni...

orang rumah aku ngan adik aku dan adik ipar aku....

gaya seorang pahlawan melayu....

bergambar ngan emak aku.....

ni dia rupanya hero2 aku..yg belakang dua orang tu anak buah aku....

masa majlis persandingan....

senyumlah sikit bro...ni hari happy lu ni...janganlah masam2 sangat muka tu...

masa acara merenjis...sempat gak bergambar tu....

ngan ayahanda dan bonda tercinta.........

acara memotong kek......

alah budak kecik ni ngacau je...tepilah sikit...tak boleh tengok orang senang betul anak buah aku ni...nyebuk je....acara terakhir sebelum kita orang berangkat pulang ke destinasi asal....mana lagi KL lah...
sebelum tu sempat gak kitaorang singgah pekena mee udang kat Kuala Sepetang...selalu dengar orang cakap je...hari ni aku gunakan masa yg terhad ni untuk berkunjung dan menikmati santapan mee udang kat Kuala Sepetang...

anak aku ngan anak buah aku bergambar kat restoran mee udang Kuala Sepatang....

Mee Udang Mak Jah...Kuala Sepetang.....sampai jugak akhirnya aku kat sana....kalau panjang umur ...kita jumpa lagi....chowww...

2 comments:

  1. Salam,
    Maaf tak dapat hadir majlis kawin. Sabtu ada kenduri jiran sebelah rumah. Kena tolong sejak awal pagi. Kira2 100m dari rumah ada lagi kenduri kena hadir. Ada 5 jemputan hari sabtu, cuma 2 tunaikan. Ahad pula 3 jemputan, 2 tunaikan. Maklumlah cuti sekolah semua nak amik peluang buat majlis kawin.

    ReplyDelete
  2. salam Dr...
    Tak pa...cuti2 sekolah ni adatlah...saya faham...saya pun hari tu je ada 2 - 3 jemputan tapi nak buat cam mana...

    ReplyDelete