Monday, November 8, 2010

Project 10 Speed

Date : 08 Nov 2010
Route : TKP24 -Lekas Highway(Pekan Semenyih) - TKP24
Start Time : 08:10am
Distance : 32km
Riding Hours - 1 hours 20 minutes
Average : 25km/h
Riders : Sorang-soranglah apa lagi.....
Kayuhan pagi tadi lebih pada kayuhan nak cuba basikal yang aku dah upgrade gi 10sp(mungkin aku antara rider2 yg terkebelakang kalau nak cite pasal groupset nilah...mungkin dah beribu riders yg pakai 10sp ni tapi aku baru je nak mencuba pakai...biar lambat...sekurang-kurang aku dah upgrade gi 10sp) ...yang aku tukar cuma shifter...aku pakai 105 10sp model 2010...cassette n chain pun aku pakai 105...rd lak aku pakai ultegra 10sp...yang aku lum tukar lagi crank...aku ingat tunggu sikit hari lagilah...sikit2 lama2 oklah...
yang dah tukar ni pun aku rasa cukup selesa dah...pegi dia pun dah semacam je lajunye...dah ada pulus lebih sikit nanti baru aku tukar crank lak...betul lah apa riders2 otai cakap...bila guna low end ngan high end groupset ni beza dia cukup banyak...bila dah tukar baru tau beza dia kat mana...

shifter 105...model 2010 10sp

rd ultegra...model 6600
cassette n chain 105...model 5600
walaupun dah upgrade gi 10sp...aku masih mengekalkan handle stail TT...dah seronok pakai handle stail cam ni...nak buat cam mana...walaupun member2 suruh tukar handle tanduk(racing)


ok bro...c u next time..SALAM semua

No comments:

Post a Comment