Wednesday, December 8, 2010

Kayuhan Maal Hijrah

Date : 07 Dec 2010(1 Hijrah 1432)
Route : Loop Sg Long
Start Time : 08:30am
Distance : 30km
Riding Hours - 1 hours 15 minutes
Average : 25km/h
Riders : Lone Ranger
Kayuhan bermula agak lewat..dari pkl 07:00am dok menunggu cuaca yg agak tak berapa nak bagus..gelap cam nak hujan pun ada..berkabus pun ada..last2 pkl 08:30am baru start roll..kayuhan pagi tu adalah kayuhan yang paling santai..relax dan bersahaja..takda nak lumba2 ataupun nak kejar apa2..memang santai n coooool je...dengan keadaan cuaca yang agak lembab dan berkabus kat sekitar kawasan berbukit di Sg Long..nak gak aku ajak wife aku kayuh pagi tu tapi basikal yg satu lagi tu tayar lak pancit..yg tengah dalam pambikinan pun frame asyik tergantung je..bilalah aku nak siapkan basikal tu..anak2 aku ngan wife dah asyik dok tanya je bila nak siapkan basikal yg satu lagi tu...aku pun tak tau bila nak siapkan basikal tu...tunggu bajet cantik sikitlah...sekarang ni pulus banyak nak pakai tu... maklumlah hujung2 tahun ni..mana nak beli buku2 sekolah anak2 mana nak beli baju2 sekolah anak2 lagi...sabaujelah labu......
Di kawasan rehat Sg Long..berlatar belakangkan kawasan perumahan TWIN PALM..kawasan perumahan mewah kepunyaan businessman Singapore...




projek basikal 10sp aku yang telah siap sepenuhnya...klau pas ni masih kena tinggal gak lagi ngan member2 MAPLAY...alamat kayuh sorang2 jelah gamaknya...takpun kayuh ngan anak bini aku jelah...senang..dah tentu kat depan je...


pemandangan di Bandar Sg Long..bandar baru yg agak strategik..dengan segala kemudahan infrastruktur tersedia ada..kira2nya macam2 adalah..

oklah geng..see u next round...selamat berbasikal dan yg penting utamakan keselamatan..sekarang ni banyak sangat dengar cite rider kena sondol ngan kete dan moto..so safety first...pada yg kayuh sorang2 tu macam aku ni...perlu lebih berhati-hati lagi k..chowwwwwww

No comments:

Post a Comment