Monday, March 21, 2011

Kayuhan Bersahaja

Dari minggu lepas lagi aku nak berkayuh tapi tak berkesempatan disebabkan hujan je memanjang...nak buat cam mana klau dah hujan...carik xtvt lainlah gamaknya hari tu...minggu ni pun cuaca tak berapa nak memberansangkan jugak...asal pagi je langit dah gelap nak hujan...tapi semalam alhamdulillah cuaca ok...apalagi masa untuk berkayuhlah...
Date : 20 Mar 2011
Route : Tkp24 - Pekan Bt 9 - Bukit Mahkota - Sg Long - TKP24
Start Time : 08:00am
Distance : 30km
Riding Hours : 1 hours 20 minutes
Average : 22km/h
Riders : Aku - Junior Aku - Rashin
Kayuhan pagi tu agak bersahaja...mula2 plan anak aku ajak gi Bangi lama...pastu aku perasan Rashin pun nak kayuh gak..aku tanya dia nak kayuh mana...dia cakap nak layan flat road je...gi pekan Bt 9...apalagi aku pun tukar plan...ikut Rashin...trafik pagi tu pun tak sibuk...maklumlah hari minggu...ramai plan duduk rumah je kut...apa2 pun kita layan gambar kat bawah ni k.....
junior aku....sibuk nak ajak kayuh....



masih kat dalam kawasan taman aku....

kat highway Cheras - Kajang...keadaan lalu lintas agak tenang...tak macam hari2 bekerja...sesak ngan kereta...

junior aku...form 2...


masih lagi kat highway Cheras - Kajang...

kat kawasan kuari Sg Long...lama tak kayuh kat sini...pagi tu aku masuk kat sini...habis semua bukit dah gondol...nak buat kawasan perumahan...apalah yg tinggal nanti...ada bukit...bukit dah gondol...ada hutan...hutan kena tarah...itulah dia pembangunan sejagat...semua nak buat duit...semua nak kaya...dah tak pikir benda lain dah...pedulikkanlah dengan alam sekitar...apa nak jadi2lah...janji boleh buat duit...boleh kaya...

aku...junior aku n Rashin...baru pkl 09:00 pg...tapi matahari nah terik...terasa bahang panas sang mentari membakar diri...

acara wajib...bergambar beramai-ramai...tak ramai mana pun...3 orang je...

keceriaan jelas terbayang pada riak wajah anak aku...seronok ada...penat pun ada...biasalah klau berkayuh tak penat tak seronok...

walaupun kayuhan sekitar 30km je...tapi puas sebab dapat berkayuh...walaupun dah 2 minggu tak berkayuh akibat daripada keadaan cuaca yg tak berapa nak mengizinkan....

No comments:

Post a Comment