Monday, June 7, 2010

Majlis Perkahwinan(The End)

Dah tak banyak cite dah aku nak citekan pasal kahwin kali ni...semua aku dah ceritakan sebelum ni...cuma apa yg aku nak bagi tau majlis persepsi adik aku kali ni jugak ada bersempena dengan hari ulang tahun perkahwinan aku yg ke 16...pejam celik - pejam celik dah 16 tahun rupanya aku kahwin...macam 2 cite ada...pahit..manis..masam..pahit....macam2lah...anak pun dah 4 orang...oklah cite banyak tak guna..aku pun dah kehabisan idea dah ni...layan jelah apa yg ada kat bawah ni...
anak aku ngan anak buah aku sedang bersiap sedia untuk mengiringi pak cik - pak cik dia orang sebagai flower girl...yg jantan2 pulak mcm waiter pun ada...

sempat gak bergambar dengan kek pengantin....sempena ulang tahun perkahwinan aku ngan wife yg ke 16 tahun...aku berdoa pada tuhan semoga perkahwinan aku akan terus berkekalan sampai ke akhir ayat aku....AMIN...

bergambar atas pelamin ngan adik aku yg nombor 4 ngan wife dia sebelum pengantin datang...saja nak lepas gian...

Bonda dan Ayahanda tersayang...sempat gak dia orang bergambar sebelum acara bermula...

ketibaan pengantin di perkarangan dewan...sebenarnya pengantin ni diiringi oleh konvoi motor2 berkuasa besar yg dibawakan khas oleh member2 adik aku yg no 4...

suasana dalam dewan...


antara motor2 berkuasa besar yg mengiringi pengantin dari rumah mak aku ke dewan majlis....


hero2 aku...berangan jelah....apa2 pun belajar pandai2 dulu....pastu baru fikir nak beli motor besar ke...kete besar ke....jangan nak berangan je...


brother Sham(misaitanglooong)...terima kasih Sham kerana sudi datang...antara member lama... dekat 20 tahun tak jumpa...brother Sham ni jugak adalah salah seorang penunggang basikal bukit yg berpengkalan kat Kemunting,Perak...blog dia http://9w2occ.blogspot.com

acara memotong kek dimulakan.....sebelum semua acara berakhir...


pangantin perempuan(adik ipar akulah ni) bergambar ngan nenek aku...dah dekat 90 tahun umur nenek aku ni tapi masih kuat lagi...ingatan dia pun masih tajam lagi....dengan berakhirnya perkahwinan adik aku ni maka langsailah sudah tanggungjawab aku pada adik2 aku...apa yg aku harapkan pada semua adik2 aku...pandai2lah kau orang jaga rumahtangga kau orang semua...hidup dlm berumahtangga ni perlukan banyak kesabaran...dulu hidup sorang2 sekarang semua dah berdua...ingat2 sikit...apa2 pun aku sebagai abang kau orang berdoa semoga hidup kau orang akan terus berkekalan sampai ke anak cucu....sampai ke akhir hayat...wassallam....

1 comment: