Tuesday, June 22, 2010

Futsal

Minggu ni aku masih belum berkesempatan lagi untuk berkayuh...nak kayuh mcm mana...hari Sabtu malam aku ada game bola kat Stadium Perbadanan Putrajaya...hari minggu pulak ada futsal tournament kat Ampang Sport Planet...walaupun aku tak berkayuh...aku cukup berpuas hati sebab kedua-dua hari ni membuatkan peluh jantan aku melambak-lambak keluar...biasanya bila berkayuh susah nak berpeluh mcm ni walaupun kita dah berkayuh sampai 60 -70km...ini pandangan aku jelah...alasan yg aku boleh bagi kat sini ialah...bila kita main bola ke..futsal ke...kita perlu banyak berlari...kita perlukan kekuatan stamina..fizikal dan mental...kalau stamina tak kuat..fizikal tak mantap..mental mesti koyak...tu yg lebih banyak berjalan je tu daripada berlari...bila berbasikal pun sebenarnya kita perlukan kombinasi ketiga-tiga benda ni(stamina..fizikal..mental)...kalau tak tu yg lebih banyak tolak dari kayuh tu...apa2 pun bagi aku berbasikal dan xtvt sukan yg lain mempunyai corak latihan yg berbeza..dan sebenarnya ia bergantung pada pada diri kita sendiri gak..samada kita boleh ataupun tak..kita nak ataupun tak nak...kalau kita rasa kita dah selesa dengan keadaan fizikal dan mental kita sekarang ni..tak payahlah buat apa2...cuma pesan aku pada member2 kat luar sana dan pada diri aku sendiri gak...luangkanlah sikit masa kita untuk kita beriyadah...keluarkanlah sikit peluh dari dlm badan kita ni...sementara tuhan bagi kita sihat ni...ingat2lah sihat sebelum datang sakit...buatlah apa yg patut supaya dapat kita keluarkan sikit peluh dari badan kita ni...kalau kita sihat untungnya kita jugak yg dapat bukannya orang lain...bila badan sihat hati pun senang...bila hati senang...janganlah pulak kita lupa padaNYA...kita cuma merancang nasib kita dan hanya tuhan yg menentukan segalanya...tuhan dah bagi kita akal...pandai-pandailah kita guna...duit banyak mana pun kalau badan tak sihat tak guna jugak....oklah apa2 pun layan jelah gambar2 kat bawah ni....aku ni pun sebenarnya bukan terror mana sangat pun...saja2 nak kasi keluar peluh je ni...
sedang menanti dengan penuh deberan sebelum nak mula pertandingan....antara member aku yg turut serta...semua member aku ni sebenarnya purata umur dia orang 40 dan keatas...nak lawan ngan budak2 mana nak larat...dah lah tu laju2 pulak tu...ooooo tak ingat betul dia orang ni...

member aku merangkap pengurus pasukan...bro Azaidi...tahniahlah bro...lu memang layak jadi pengurus pasukan...

antara kelibat member2 office yg lain...

yg tengah baju putih lengan panjang ni pun memang terror dan kuat(bro Wong aku panggil dia..dia ni budak Melaka..kira2 Baba Melaka gaklah)...semua benda dia kuat...kuat main....jangan marah bro...dulu lu kenakan gua...mengelupur gua...gua ingat sapalah yg call gua...rupa-rupanya lu...cis...bedebah...sampai hari ni dan mungkin sampai bila2 pun gua tak akan dapat lupakan insiden tu...

brother Ayim(budak langat) ngan Suhaimi...semua ni member2 office aku ni...

antara aksi kat dlm gelanggang futsal....

team aku tengah beraksi.....

kejohanan kali ni team aku lepas setakat pusingan kedua je....bagi aku kalah menang adatlah...mana ada team yg nak kalah..betul tak...apa pun aku enjoy ngan game ni...

melepak melepaskan penat....baru main 10 minit dah penat...apa ni bro...

kejohanan futsal anjuran HSBC kali ni dua2 team office aku kantoi kat pusingan kedua ngan separuh akhir...terpaksa melepaskan kejuaraan yg dah dua tahun kita orang pegang pada team lain...apa2 pun tahniah pada yg menjadi juara...ok BURSA next time kita try lagi itupun kalau diaorang jemput kita lagi.....chowwwww

No comments:

Post a Comment