Saturday, February 5, 2011

Kayuhan Interstate..Selangor-NegeriSembilan

Kayuhan interstate ni adalah kayuhan secara beramai-ramai aku yg pertama ngan MAPLAY untuk tahun 2011...sempena tahun baru cina yg lalu...kayuhan bermula dari Giant Kajang..Pekan Semenyih..Pekan Broga..Pekan Ulu Beranang..Pekan Lenggeng..Mantin..Nilai..Lekas Highway..dan berakhir di Giant Kajang..meliputi jarak sejauh 75km...dengan masa yg diambil dalam 3jam 05 minit..antara yg turut serta dlm kayuhan tersebut adalah Aku sendiri..Pak Brahim..Rashin..Sifu Zairi..Yazid(AJ)..Shakri..Azlan..Bates dan sorang lagi member baru MAPLAY..Shafiq(welcome to the club bro...)...sebelum ni pun sekitar bulan Nov 2010 yg lepas..aku ngan MAPLAY ada berkayuh kat route ni dan kali ini adalah ulangan dari pada kayuhan tersebut...ramai lak member MAPLAY yg nak buat repeat kat route ni...bagi aku route ni adalah antara route yg paling menarik...jauh dari kesesakan trafik...penuh ngan pemandangan yg menghijau dan bukit bukau disepanjang kayuhan ...riders2 jugak akan melintasi pekan2 lama disepanjang kayuhan ini...seronok tu bro...asyik tengok bandar besar2 je...sesekali apa kata kita jenguk lak pekan2 cowboy yg banyak terdapat kat tempat kita...pada sapa2 yg belum pernah kayuh kat sini...aku nak rekeman kat riders2 semua...cuba route ni...tentu seronok...yg mana pernah berkayuh kat sini tau akan keseronokan dia...ok bro...apa kata kita layanlak gambar2 kat bawah ni....

kayuhan bermula...dari depan Giant Kajang...kat tempat aku ni...klau nak kayuh...keluar2 rumah je dah kena daki bukit...maklumlah aku tinggal pun kat tempat yg bentuk goegrafi dia berbukit-bukau...nak buat cam mana...layan jelah...tapi seronok sebab kereta tak banyak...jauh dari pekan2 besar...camana pun safety has to come first bro...benda klau nak jadi bila2 masa pun boleh kena...tak kiralah masa takda kereta ke...kereta tengah banyak ke..
betul tak bro...
masih lagi kat kawasan berdekatan Giant...

hensemlah lu bro...

pendakian bukit 3 beradik...sekarang ni setakat bukit 3 beradik ni...dah sap sap sui je bagi aku...masa mula2 aku berkayuh kat sini dulu...perghhh rasa nak tercabut kepala lutut aku...gerun pun ada nengok bukit ni...route ni jugak adalah route yg selalu riders2 MSN gunakan untuk latihan kayuhan diaorang....

Bates steady je...tapi sekali dia pegi...nah ambik kau...semua kena tinggal...walaupun basikal dia aku boleh kategorikan klasik...dengan 7 kelajuan tapi dia punya bedesup...perghhhhhh...macam pakai high end nya basikal je aku nengok...cayalah Bates...

pendakian kat Kajang Perdana....kawasan ni dah penuh ngan taman2 perumahan....bak kata pepatah aku sendirilah...kat mana ada bukit...kat situlah ada taman perumahan....

Pekan Semenyih...

antara pemandangan2 disekitar kawasan tempat kayuhan.....


berenti jap...salah sorang dari riders klau tak salah aku Shafiq...basikal dia mengalami kerosakan teknikal sikit...benda2 cam ni sebenarnya adalah lumrah bagi riders2 yg berbasikal...

kat Pekan Lenggeng...tunggu member2 yg tertinggal kat belakang...kayuh2 gak...member jangan lupa lak...bila kita ride as a team klau ada member2 yg tertinggal kenalah tunggu...baru orang cakap ada semangat kesukanan....taklah member yg tertinggal tu rasa terpinggir lak...


mula bergerak dari Pekan Lenggeng menuju Bukit Puyuh...


dipuncak Bukit Puyuh...jalan yg dulunya sempit dan berliku dah jadi cam highway...jalan pun dah besar...

berenti untuk regroup dan macam biasalah apalagi...bergambarlah

Shakri ngan bike dia....lu memang championlah bro.....

satu lagi basikal mengalami masalah teknikal...tapi dangan kapakaran Sifu Zairi..semua masalah selesai...caylah Sifu...besok2 nanti boleh bukak kedai basikal...


member2 group MAPLAY....otai2 semua ni...

segak bergaya ngan basikal masing2...tahun depan kita masuk LTDL...Le Tua d Langat...



kat Pekan Mantin...pekena kopi jantan ngan telur setengah masak...


Kat Nilai sebelum masuk Lekas Highway....

kat Lekas Highway...sedang melakukan drafting secara beramai-ramai....

kat kawasan rehat Tol Kajang Selatan...nunggu member2 yg tertinggal...

letih bebenor nampaknya Pak Brahim ni...tapi otai ni adalah yg paling consisten dia punya kayuhan...keseluruhan kayuhan menyeronokkan...santai dan relak....ok bro senang2 nanti kita jumpa lagi...selamat berkayuh dan jangan lupa safety has to come fisrt bro....SALAM semua....

No comments:

Post a Comment