Sunday, March 8, 2020

Antara Jentera Yang Pernah Dimiliki 2007-2020

Antara jentera2 yg pernah aku miliki sepanjang xtvt berbasikal semenjak tahun 2007 sehingga ke hari ini

2007..basikal yg pertama aku pakai.. aku pun dah lupa apa nama brand basikal ni
2009..basikal kedua.. Jenama ni pun aku dah lupa jenama apa.. 
2009..Jentera ketiga.. Jenama Polygon Trexia.. Setahun gaklah pakai jentera ni.. Tp terpaksa cari jentera baru sbab yg ni saiz dia tak sesuai ngan ketinggian aku.. 

2010..Jentera yg ketiga .. Jenama Merida Road Race 901.. Sepuluh tahun gak lah aku pakai jentera ni.. Banyak tempat aku dah sampai ngan jentera ni.. Genting Perez.. Bukit Antu.. Bukit Puyuh.. Bukit Ampang.. Langat.. Lekas Highway.. Nilai.. Putrajaya.. Cyber Jaya.. Bangi.. Mantin.. Lenggeng.. Broga.. Dragon Back Shah Alam.. Sungai Buluh.. Mana lg.. Banyak sgt lah geng tempat2 lain lg yg aku dah sempai ngan jentera ni.. Ngan jentera ni juga lah mcm2 event aku dah ikut serta.. Banyak berjasa dah jentera ni kat aku.. 
Pd owner baru dari Manjung Perak yg dah beli jentera ni.. Tak perlu modified apa2 lg dah bro.. Bawa balik n terus kayuh je.. Basikal ni telah dijaga dgn amat baik..Very well maintained bro walaupun dah lebih sepuluh tahun usia jentera ni.. 
Dan yg ini.. Jentera terbaru.. Jenama BMC Teammachine TMR02 Full Carbon.. Baru sebulan pakai.. Tak banyak tempat yg dah aku ditempuhi ngan jentera baru ni.. Slow n steady bro.. Pelan2.. Setakat ni baru layan Putrajaya PnR je.. Oklah geng c u next time 

No comments:

Post a Comment