Wednesday, August 19, 2020

Kayuhan Genting Sempah Janda Baik

Date - 16 Aug 2020
Route - Gombak Bt12 - Genting Sempah - Janda Baik 
Distance - 70km
Average Speed - 23km
Riders - Nizam.. Faizal.. Azmir.. Nurul.. Mohan
13 tahun dah kayuh.. 16 Aug tu hari first time kayuh turun sampai Janda Baik.. Tough ride lah bro.. Santai2 ada seronok ada sengsara pun ada.. Cuaca cantik masa mula start kayuh.. Bila turun janda baik tengah breakfast tiba2 lak ujan.. Masak aku ni.. Peha dah sejuk rasa tak sedap nak cramp pun ada.. Reda je ujan start kayuh naik ke GS balik.. Peha dah rasa nak cramp.. Yg paling sengsara bila sampai RNR Genting Sempah last bukit nak daki peha start nak cramp.. Gua bonk bro dlm 100 meter sebelum sampai puncak RNR GS.. First time menolak... Gua bonkkk... bonkkk... bonkkk bro...
Overall ride yg ni paling tough selamat 13 tahun aku kayuh basikal.. Yg tough masa turun GS nak ke JB.. Ketinggian pendakian dia menegak gila bro.. Aku dah terfikir apa tegak gila naik bukit ni.. Tp best bro.. Tu lah antara cabaran Dan dugaan bila kita berbasikal.. 
Malas nak celoteh banyak2.. Layan je lah apa yg ada kat bawah ni.. 









Ok bro.. Hope 2 c u next time.. Assalamuallaikum..

No comments:

Post a Comment