Sunday, February 28, 2010

Kayuhan Lekas

Date : 28 Feb 2010
Route : TKP24 - Lekas(Mantin) - Jalan 6 Kaki(Beranang) - Bangi - UKM
Start time : 08:20am
Distance : 60km
Riding hours : 2 Hours and 20 Minutes
Average Speed : 27 km/h
Riders : Aku - Sifu Rashid - Bang Brahim - Dr Fauzi - Member Proton Shah Alam(Yazid,Shakri,Zairi - Abang Janggut - Bro man ngan kawan Woon - Cikgu - Rizal(Rider maut)
Pukul 07:00am...aku nampak Rashid tengah angkut basikal taruk dlm kereta...aku tanya dia nak ridekat mana...dia cakap nak kayuh ngan Bang Brahim...dia ajak aku...aku cakap nak ride solo...08:20am aku start kayuh...taktau nak gi mana...aku masuk lekas highway...keluar Tol Bangi..lepas sikit dari persimpangan Bangi...terserempak ngan group Bang Brahim...dia jerit kat aku ajak kayuh sekali...aku pun buat u turn...masuk group dia orang...ada lebih kurang 11 riders semuanya...seronok sekali lagi dapat kayuh ngan group Bang Brahim ni....Lepas tol Bangi kita orang buat drafting ramai2....masa drafting nilah kita boleh uji kekuatan stamina kita...dan masa ni jugaklah kita boleh tengok samada kita boleh pegi as a group atau kita lebih pada berkepentingan sendiri....
Separuh dari gambar ni adalah ehsan dari Bro Yazid(Proton)..tq bro..Layannnnnnn

Nak masuk LEKAS Highway

Sebelum Tol

Selepas Tol

Memulakan Drafting.......

1. Doc & Rashin

2. Pak Brahim & Hj Zamani

3. Man Ciocc & Cifu Zairi

4. Shakri & Rizal

5. Yazid & Cikgu nak takeover

Yazid ngan cikgu kat depan

6. Nizam(trexia) & Mr Woon???????.......and 1st round drafting completed……semua riders get the feel…….laju tuuuuuuu

kat lekas highway sebelum tol kajang selatan...

pemandangan jalan lama kajang nak ke seremban dari highway lekas....

Tol Kajang Selatan......sejak dah ada highway ni senang sikit nak kayuh....kete pun tak banyak...

Kelajuan aku....taklah laju sangat...kira oklah tu

kat hentian Mantin....ambik angin sebelum sambung kayuh masuk jalan 6 kaki.....


Mentor aku....Bang Brahim ngan Dr Fauzi

kat pekan Mantin....layan sarapan pagi....aku mcm biasalah...kopi jantan kosong..nak makan kang takut tak larat nak layan kayuh....so pekena apa yg patut jelah....

ni bukan apa....saja nak tayang helmet murah...jangan marah ha bro...

kat jalan 6 kaki Beranang....kawasan kampung tapi bonggol banyak sangat....naik sakit bontot aku....siut betul.......


kat UKM Bangi....
hari ni aku barjaya memperbaiki kayuhan aku kalau nak di bandingkan ngan kayuhan Genting Perez minggu lepas....pada member2 riders yg lain(Sifu Rashid,Bro Man,Bang Brahim,Dr Fauzi,Bro Yazid n riders2 proton yg lain)terima kasih semua kerana pengalaman anda amat berguna buat rider2 mcm aku ni....satu lagi jangan jemu kalau kayuh ngan aku k...basikal aku murah...basikal kau orang mahal...tu yg asyik kena tinggal je tu....tapi takpa we have allready work and ride as a team...hidup MAPLAY....next time kita jumpa lagi bro....gua seronok ride ngan lu orang semua.....chowwwww....see u next time n enjoy your life....

No comments:

Post a Comment