Thursday, November 14, 2019

Kajang Satu Ketika Dahulu

Sebenarnya aku bukan lah asal Kajang tp aku menetap kat Kajang selepas aku beli rumah kat sini dan dah hampir 20 tahun aku menjadi orang Kajang bermula dari tahun 2000.. 4 anak aku.. 2 lahir di Kajang.. Kajang pun dah macam2 ada.. Semua kemudahan ada.. Shopping mall.. Tempat mkn pun banyak.. Apa selera semua ada.. Nak bershopping pun tak payah gi KL lg sbab Kajang dah ada mcm2.. Jarak dari rumah aku ke pekan Kajang pun hanya 6km je.. Dekat sangat.. Kat Bangi pun dah pesat membangun dgn macam2 komplek membeli belah ada..tak nak lepak Kajang kita blh pegi Bangi yg jarak nya dari rumah aku ke Bangi hanya 12 km je.. Klau kat Kajang tempat paling famous adalah Satay Kajang Samuri.. Terletak betul2 bersebelahan dangan hentian MRT Stadium Kajang.. Aku taknak celoteh banyak2 takut nanti cite2 aku ni lari dari fakta sebenar.. Nanti orang salahkan aku pulak sbab cerita yg bukan fakta tp kita layan jelah gambar2 yg aku paparkan kat bawah ni.. Gambar2 ni adalah Kajang pada suatu ketika dahulu.. Klau ada masa nanti aku cerita pulak tentang Kajang yg terkini.. 































Kredit pada sahabat2 yg upload gambar 

Oklah kita jumpa lg next time.. Assalam 

No comments:

Post a Comment