Wednesday, November 20, 2019

Pesta Sukan Traditional Kementerian Kewangan 2019

Dah masuk tahun kelima aku menyertai Pesta Sukan Kewangan ni.. Tahun ni agak berlainan ckit dari tahun2 sebelum nya dimana mulai tahun ni sukan MOF ni diselang selikan antara sukan balapan dan tradisional..tahun 2019 ni sukan tradisional diadakan.. Ada 13 acara sukan tradisional antaranya.. Rebut Nageri.. Ketuk Keli.. Baru Seremban.. Congkak.. Sepak Raga Bulatan.. Galah Panjang.. Ketinting dan ada 3 - 4 sukan tradisional lg.. Aku masuk acara Rebut Negeri.. Acara sukan ni diadakan dari 15..16 dan 17 Nov 2019 yg baru lalu.. Jom kita layan apa yg ada kat bawah.. Yg mana sempat aku snap pada temasya sukan MOF kali ni.. 

Pada hari pertama.. Ni masa hari pembukaan.. Member2 yg sempat bergambar ngan CEO Bursa Malaysia yg baru Datuk Muhammad Omar Swift..  Datuk Ceo Bursa ni dia aktif dlm berbasikal.. Pernah kayuh basikal ngan dia bersama group Bursa Cycling Team masa mula2 dia join Bursa bulan March 2019 yg lepas.. Very simple person n nice



Geng sepak raga Bulatan 
Kat dalam dewan acara Batu Seremban dan Congkak diadakan 

Ni acara yg aku sertai.. Rebut Negeri.. 2 game dua2 kalah tp layak ke suku akhir sebab ada satu team di disqualified sebab berat badan berlebihan.. Mencabar sbab aku berdepan ngan lawan yg badan sado.. dah mcm body builder pun ada.. Nak naik tercabut tulang rusuk aku.. Aku rasa.. 





Geng rebut negeri.. Melayu.. Cina.. India sume ada


Geng dam haji.. 

Geng galah panjang lelaki dan wanita.. 







Ok lah geng.. Kita jumpa 2020 nanti pada acara padang dan balapan pulak. C u next year bro.. 

No comments:

Post a Comment